anak jati kedah  

Welcome

donation to blog/derma untuk blog

Ribuan Saksi Pertunjukan Fesyen "PAKAIAN DALAM" Di MidValley, Sebab MidValley Kerajaan Dihentam???

By abang amirul | Minggu, 20 April 2014 | 0 komentar



Beberapa hari lepas berlangsung pertunjukan fesyen pakaian dalam di pusat membeli-belah terkemuka di Kuala Lumpur, MidValley Megamall.

Ia dianjurkan sebuah syarikat pakaian dalaman wanita.

Tema pertunjukan itu adalah ‘A Night In Gotham’.


Kita boleh dilabel sebagai ‘kolot’, tetapi tindakan penganjur menganjurkan pertunjukan fesyen ‘separuh bogel’ secara terbuka itu bagi kita benar-benar memalukan, apatah lagi di tempat seperti di MidValley di mana ramai ibu bapa yang membawa anak-anak mereka untuk membeli-belah dan bersantai.

Bukan hanya pengunjung beragama Islam, pengunjung bukan Islam pun majoritinya pasti MALU dengan apa yang berlaku.

Betul, namapun pakaian dalam takkan nak tunjuk modelnya berbaju batik tetapi persoalannya – WAJARKAH IA DILAKUKAN DI TEMPAT TERBUKA SEBEGITU????


Para model yang berada di atas pentas peragaan dengan tidak segan silu bukan saja menonjolkan pakaian dalam yang memberahikan, tetapi pada masa yang sama menonjolkan susuk tubuh mereka yang menggiurkan itu di depan ribuan pengunjung tak mengira tua muda, remaja atau pun bawah umur!

Tindakan takda otak pengurusan MidValley ini akhirnya membuka ruang dan peluang kepada macai-macai pembangkang untuk menghentam dan mengutuk keranjaan BN melalui media sosial terutama di twitter dan facebook. Pihak kerajaan diharap dapat mengambil tindakan drastik terhadap pengurusan MadValley yang mungkin secara halus menggunakan cara ini untuk memburukkan nama kerajaan sekarang.





Adakah salah kerana membantah pertunjukan fesyen seperti ini?

Tepuk dada, tanya selera!!!

Lelaki Kantoi Curi "Pakaian Dalam" Milik Jiran

By abang amirul | Sabtu, 19 April 2014 | 0 komentar






pakaian dalam wanita, hilang, dicuri, jiran sendiri, kantoi,
Kajang: Misteri kehilangan pakaian dalam milik seorang remaja perempuan yang dijemur di ampaian rumahnya di Taman Suria di sini, terjawab selepas perbuatan tidak bermoral itu dilakukan jirannya sendiri.

Dalam kejadian terbaru, penghuni rumah berkenaan dikejutkan dengan bunyi salakan anjing pada jam 3.30 pagi menyebabkan bapa mangsa keluar memeriksa keadaan di luar kawasan rumah sebelum mendapati beberapa helai pakaian dalam anak perempuannya hilang.

Menurut sumber, bapa mangsa kemudiannya meneliti semula rakaman kamera litar tertutup (CCTV) lalu mendapati jirannya masuk untuk mencuri pakaian itu.

“Kes kecurian pakaian dalam milik anak perempuannya sudah kali keempat berlaku menyebabkan bapa mangsa terpaksa membuat laporan polis agar individu terbabit tampil menyerah diri, “katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab mengesahkan menerima laporan itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 447/379 Kanun Keseksaan.

"Dingin" Di Ranjang, Suami Bunuh Si Isteri

| 0 komentar









bunuh isteri, bosan diranjang, dingin,
Cairns (Queensland): Seorang lelaki Australia yang dibicarakan kerana membunuh isterinya mengadu wanita terbabit sangat membosankan ketika di ranjang dan menjadi tukang masak yang sangat teruk.

Klaus Andres, 70, sebelum ini mengakui melarutkan mayat Li Ping Cao, 42, dalam tong sampah yang dipenuhi dengan asid.

Andres menghadapi perbicaraan kerana dituduh membunuh wanita kelahiran China itu yang menjadi isterinya selama lima tahun dalam satu pembunuhan di kediaman mereka di pinggir Cairns, akhir Oktober 2011.

Dia mengaku bersalah menyebabkan kematian Li Ping dan cuba melupuskan mayat mangsa tetapi berkata, kematian isterinya adalah satu kemalangan. Li Ping dipercayai ditolak ke lantai oleh Andres selepas mangsa menikam tangan suaminya dengan garfu.

Selepas Li Ping mati, Andres membawa 60 liter asid dan melarutkan mayat isterinya dengan bahan itu di dalam tong sampah. Saksi, John Gunner yang juga suami kepada kawan kekasih Andres minggu ini memberitahu mahkamah tertuduh ada mengadu mengenai isterinya.

Gunner bertemu Andres pada Ogos 2011, dua bulan sebelum kematian Li Ping. Andres pula bertemu kekasihnya awal tahun itu ketika isterinya berada di China menziarahi saudara-maranya.

“Li Ping bersikap dingin kepada suaminya, tidak seperti kekasih warga Thai Andres,” katanya dalam kenyataan di mahkamah.

Gunner juga memberitahu mahkamah yang Andres menggelar Li Ping sebagai tukang masak yang teruk dan dia mahu kekasihnya berpindah ke Australia.

Ketika pembunuhan, jiran tetangga memberitahu berita tempatan bahawa mereka terdengar pasangan itu bertengkar sebelum kematian Li Ping.

(6 Gambar) Aksi Mak Datin "Bertuala" Dengan Rakan-Rakan

By abang amirul | Jumat, 18 April 2014 | 0 komentar






aksi mak datin, bikin panas, seksi, terlampau, berkemban, bertuala,
Aksi Mak Datin bersama dua rakannya yang kami screenshot daripada video hangat berdurasi 15 saat yang dikirimkan oleh seseorang melalui email.

Sememangnya, beliau sering bikin panas dan menaikkan bulu roma ramai lelaki meskipun sudah berkahwin.

Malah populariti hangatnya memang tidak boleh disangkal lagi apabila beliau sering mendapat perhatian media massa.

Antara majalah yang pernah menjadikan beliau sebagai cover muka hadapan ialah majalah Glam yang menyifatkan beliau sebagai international socialite.

Namun tidak diketahui apakah tujuan video hangat itu dirakam dan untuk siapa. Mungkin agaknya Mak Datin tersebut hanya sekadar rakam suka-suka sahaja untuk menghabiskan masa lapang. Atau mungkin untuk iklan minyak wangi agaknya. Heh.

Adakah blogger Myartis maksud Datin Ezurin Yaacob, 40 yang pernah sekali menghiasi cover GLAM pada Jun 2008?

Datin Ezurin Yaacob juga adalah isteri kepada Datuk Tunku Yaacob Tunku Tan Sri Abdullah. Dan kehidupan sosialnya memang...wow!

aksi mak datin, bikin panas, seksi, terlampau, berkemban, bertuala,
aksi mak datin, bikin panas, seksi, terlampau, berkemban, bertuala,
aksi mak datin, bikin panas, seksi, terlampau, berkemban, bertuala,
aksi mak datin, bikin panas, seksi, terlampau, berkemban, bertuala,

aksi mak datin, bikin panas, seksi, terlampau, berkemban, bertuala,
aksi mak datin, bikin panas, seksi, terlampau, berkemban, bertuala,

Tak Tahan Suami "Jolok Belakang" Isteri Minta Cerai

| 0 komentar






pengorbanan wanita, isteri gantian, hamba seks, meliwat, hubungan kelamin, luar tabii,
Kuala Lumpur: Pengorbanan seorang wanita menjadi ‘isteri gantian’ demi mengelakkan malu keluarga suaminya, hanya sia-sia apabila dia kemudian dilayan seperti hamba seks serta dipandang rendah termasuk oleh mentuanya.

Wanita itu yang mahu dikenali sebagai Hanim, 25, berkata, selama empat bulan pertama berkahwin, dia dan suami hanya berhubung menerusi telefon selain berjumpa seminggu sekali kerana suaminya yang juga seorang doktor, bertugas di luar ibu negara.

Hanim berkata, apa yang menyedihkan ialah di sebalik bersikap dingin terhadapnya, suaminya seolah-olah menjadikan dia seperti hamba seks setiap kali mereka berjumpa termasuk meliwatnya.

“Saya diliwat ketika usia perkahwinan baru masuk hari ketiga. Selepas itu dia hanya pulang ke rumah sekali-sekala dan setiap kali balik dia mesti mengajak saya melakukan hubungan kelamin termasuk luar tabii. Tanpa pilihan, saya terpaksa menurut saja kemahuannya,” katanya.

Berikutan itu, perkahwinan Hanim yang berlangsung Mei lalu di sebuah kawasan perumahan dekat sini, hanya bertahan enam bulan apabila mereka bercerai November lalu.

Urut "Buah" Buang Hantu, Ustaz Ditahan Polis

| 0 komentar







bomoh, ustaz, kes cabul, buang hantu, hantu dalam badan, rawatan tradisional,
SABAK BERNAM – Polis menahan reman seorang bomoh bergelar ‘ustaz’ selama empat hari bermula hari ini bagi membantu siasatan kes cabul selepas lelaki itu menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sabak Bernam, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Muhammad berkata, lelaki berusia 53 tahun itu tiba kira-kira jam 11 tengah hari selepas dihubungi pegawai penyiasat polis yang memintanya hadir bagi membantu siasatan.

Menurutnya, penahanan lelaki itu diharapkan dapat merungkai kes cabul yang melibatkan seorang pelajar tingkatan tiga yang mengikut bapanya bagi menjalani rawatan kesihatan membuang ‘hantu’ dalam badan.

“Selain itu, polis turut merampas beberapa barangan digunakan bomoh itu semasa rawatan seperti selimut; sarung bantal; minyak gamat; kain berwarna hitam dan sarung tangan getah,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, lelaki yang tinggal di Sabak Bernam itu bekas ustaz di sebuah sekolah dan telah lama mengamalkan rawatan tradisional sejak berpencen.

Sinar Harian semalam melaporkan, seorang gadis dicabul seorang bomoh di bahagian dada dan kemaluan.

Kejadian kira-kira jam 11.40 malam itu berlaku sewaktu bapa mangsa berusia 46, ingin mendapatkan rawatan tradisional selepas mengadu sakit perut.

Sebaik bapa mangsa tiba di rumah ustaz itu, lelaki yang turut membawa anak perempuannya berusia 15 tahun itu diarahkan suspek baring dengan keseluruhan badannya ditutup dengan kain dan menutup lampu rumah berkenaan.

Suspek kemudiannya memberitahu kepada bapa mangsa hantu di dalam badannya itu telah berpindah ke badan anaknya (mangsa) dan menyuruh gadis itu baring di ruang tamu rumah dengan ditutupi kain.

Suspek kemudiannya mengarahkan bapa mangsa bangun dan duduk di atas kerusi sambil suspek meneruskan rawatan ke atas mangsa kononnya ingin membuang hantu dalam badan gadis berkenaan.

Sebaik saja bapa mangsa duduk di kerusi itu, dia yang kepenatan terlelap kira-kira 20 minit dan apabila tersedar dari tidur, dia terkejut apabila mendapati bomoh terbabit sedang leka meraba badan anaknya.

Berang dengan perlakuan jijik suspek, bapa mangsa terus mengajak anaknya itu pulang ke rumah dan membuat laporan polis.

iPhone Guru Wanita Dicuri 6 Gambar "Panas" Tersebar Di Facebook

| 0 komentar

guru wanita, foto bogel, gambar bogel, facebook, iPhone dicuri, tersebar,
Seorang guru wanita di Amerika Syarikat mengaku foto bogelnya telah disebar di Facebook setelah iPhone miliknya dicuri.

Wanita yang berasal dari Ohio adalah seorang guru IPA kelas 5 di Sekolah Mubaligh di wilayah Cincinnati ini melaporkan kehilangan iPhone pada 24 November 2013.

Sehari selepas ia dilaporkan hilang, foto-foto bogelnya tersebar luas di Facebook.

Jurucakap sekolah menegaskan apa yang terjadi diluar kawalan sekolah. Ibu bapa pelajar sekolah tersebut bersimpati dengan apa yang terjadi kepada guru ini namun mereka agak kesal dan terkejut dengan gaya hidup yang guru tersebut amalkan.

guru wanita, foto bogel, gambar bogel, facebook, iPhone dicuri, tersebar,
guru wanita, foto bogel, gambar bogel, facebook, iPhone dicuri, tersebar,
guru wanita, foto bogel, gambar bogel, facebook, iPhone dicuri, tersebar,
guru wanita, foto bogel, gambar bogel, facebook, iPhone dicuri, tersebar,

Pengalaman Ngeri Rakyat Malaysia Di Segitiga Bermuda

| 0 komentar


Tanggal 8 April 2006 adalah hari yang paling diingati dalam sejarah kerana pada hari itulah aku ditugaskan untuk cover kapal kargo milik malaysia selendang ayu. pada hari itu juga adalah pengalaman pertama utk tugasan cover kapal kargo kerana banyak kejadian lanun yang menghantui pelayar-pelayar dari malaysia Apabila tugasan di mesir sudah tamat pihak SIB diberi tugasan baru dan Major ravi telah mengarahkan aku,bahtiar dan ramzul utk mengendali kes ini. Apabila kami ditugaskan tanpa membuang masa kami terus bersiap utk ke pelabuhan labuan dimana tempat kami akan berlepas. perjalanan menaiki helikopter milik ATM Augusta 109E lancar tanpa sebarang masalah. 
petang menyinsing dan ketibaan kami disambut baik oleh krew kapal kargo selendang ayu yang difahamkan akan berlayar ke bahamas utk penghantaran perubatan dan keperluan bantuan mangsa ribut disana. pihak Malaysia begitu perihatin utk membantu walaupun bahamas adalah dibawah pemerintahan amerika namun atas dasar keperimanusiaan kerajaan kita tetap membantu. 
aku,ramzul dan bahtiar di bawa ke dok yang menjadi tempat berehat yang berkeluasan 30 kaki dan berkatil tingkat hmm..bolehla walaupun bukan 5 star selesa la jugak. tapi salah seorang kene la tidur di lantai berlapikkan kain saja dan orang itu adalah aku sebab memang dah biasa dengan lantai-lantai ni. aku termenung seketika diatas tilam tempat bahtiar berbaring ramzul diatas pon tgh berbaring keadaan aku yang termenung itu disedari bahtiar lalu dia menegur. “weh apsal ko termenung bro”? sapa bahtiar sambil menolak bahuku. “Aku bukan apa aku hairan kenapa sampai nak kene cover kapal ni cube kamu tengok tadi ramai yang jadi pak guard depa senjata pon ada. jawab aku dengan penuh hairan. “Entah la aku pon pelik juga kenapa kita nak terlibat sekali kalau dah ada yang cover kapal ni”? sampuk ramzul yang aku dan bahtiar ingat dah bermimpi indah. tiba-tiba bahtiar menempik dalam nada yang sederhana “weii.. bukan ke kalau nak ke bahamas to kene lalu segitiga tu baru sampai sana”? “ha ah la mesti kene lalu segitiga setan tu..ahh sudah menyesal la pulak aku join cover ni” kata ramzul.
Aku hanya boleh membisu dan berfikir. Benar kata-kata bahtiar memang kapal ni akan melalui segitiga bermuda jika mahu sampai ke bahamas.Aku cuma tenteramkan mereka yang nampak gelisah..”segitiga je beb bukan segi empat ke segi lima yang korank risau apehal”? seloroh aku.. “ye la kamu jangan cakap sembarangan dah lalu nanti baru kamu tau penangan tempat tu”. kata-kata ramzul seperti meningkatkan lagi kerisauan bahtiar yang dari tadi seperti gelisah tak tentu pasal. ” dah.. cukup dengan segitiga korank.. ingat misi kita apa disini.. kita lakukan dengan profesional pasal dengan tempat puaka tu memang senjata kita tak lut pada mereka tapi apa guna kita ada Allah yang maha Esa? sekuat2 mana jin yang ada didunia ni tidak tertanding kuasa yang Allah ada.. tadah tangan kita mohon dengan penuh yakin pasti Allah tidak akan biarkan hambanya yang didalam kesusahan” madah aku dengan penuh yakin.
Perjalanan kami ke bahamas berjalan hampir 3 minggu lamanya kerana kapal ini kerap singgah di pelabuhan-pelabuhan utk mencari bekalan makanan dan pelepasan dari negara-negara yang telah kami masuki utk memastikan apa yang kami bawa bukan barang2 haram yang boleh membawa ancaman kepada negara-negara tersebut. apabila tiba di setiap perairan ada saja tentera marin ataupon penguatkuasa laut yang datang utk memeriksa. jika ada keraguan kapal kami ditahan sementara utk pengesahan.
Apabila kapal kami tiba di lautan atlantik satu detik hati yang begitu risau apabila melihat sekitar lautan yang tiada pulau bermakna kami berada di tengah-tengah lautan atlantik yang luas dan menurut kapten kapal inilah dia laluan segitiga bermuda. bahtiar dan ramzul seperti kerisauan melihat sesama sendiri. ketika berada di bilik kawalan kapal saya bertanya kepada kapten yang bernama zulfakar. ” apa… kapten tak berasa risau melalui laluan ni”? tanyaku dengan penuh berani.
“ini pertama kali saya mengikuti laluan ni… sebelum ini kawan saya yang juga kapten kapal bernama john barios penah melalui laluan ini dan selepas dia menghantar barang di miami sesampainya beliau di pelabuhan para petugas menemui hanya dia seorang sahaja di atas kapal yang lain telah tiada walaupon semasa belayar sebanyak 30 crew yang menyertai pelayaran itu dari england.. dan beliau disahkan gila kerana setiap saat beliau mengatakan ada makhluk ganjil yang sedang mengganas di pertengahan laut atlantik seperti menunggu utk membaham kapal-kapal yang melalui laluan ini. sebab itulah saya juga mencari jawapan segala kebenaran yang dia katakan” kata beliau dengan nada yang sedikit kesedihan.
aku terdiam dan hanya menghayati kesdihan kapten zul yang benar2 terasa dengan apa yang terjadi dengan sahabatnya itu. aku kembali ke bahagian tengah kapal dan melihat ke ke lautan yang sedikit berkabus. sut yang kami pakai mengelakkan daripada terasa kedinginan yg melampau tatkala angin lautan atlantik yang melanda sekala sekala deras.
ramzul dan bahtiar sudah melakukan rondaan sekeliling bersama dengan pasukan keselamatan yang ditugaskan menjaga keselamatan kapal ini. kebanyakannya melayu dan seorang adalah berbangsa sigh. dalam penghayatan aku di lautan tiba2 bahtiar menggoncang bahuku dengan laju ” weiii.. korang nampak tak kat sana?” tuju jari bahtiar ke selatan laut. aku dan ramzul pantas melihat.. namun aku dan ramzul tak dapat melihat apa2 kecuali kabus yang semakin tebal dan hitam. ” mana taka ada apa2 pon” pintas ramzul. ” ada aku mmg nmpak tadi” yakin kata2 bahtiar itu. ” apa yang kamu nampak” kata ku. ”aku nmpak kapal” jawab bahtiar. “Ahhh.. kapal pon mau kecoh ka? biasa la kapal memang lalu sini” pintas ramzul lagi. ” takk..aku nampak kapal zaman portugis” yakin bahtiar lagi. ” biar betul kamu ni bahtiar”? tanya ku dengan penuh kepastian.
Aku sekali lagi mengaamati betul2 apa yang bahtiar katakan, mataku melihat sekeliling apakah benar dakwaan bahtiar tadi, kabus semakin lama semakin tebal dan hitam. tiba2 mataku terpandang satu objek di selatan laut yang berada di dalam kabus2 semakin lama semakin objek itu menampakkan diri dan sah ianya sebuah kapal perang lama.. ” ramzulll.. minorrr” jerit aku meminta ramzul teropong. ramzul segera memberi padaku beliau pon sudah dapat melihat kapal tersebut. aku melihat kapal tersebut dengan teropong.. semakin lama semakin dekat dan apabila ternampak satu nama dikapal tersebut aku terus diselubungi keresahan.. mana taknya nama kapal tersebut dikenali sebagai SANTA MARIA kapal perang yang pernah dinaiki oleh kapten columbus pada tahun 1492 dan pernah melaui perairan atlantik ini utk mendarat di bahamas .
Hati aku sekali lagi berdegup detap apakah ini realiti kerana apa yang ternampak dimata disaksikan juga oleh para krew kapal yang lain.. mereka semua terpegun dengan kapal yang sudah berusia beratus lamanya belayar setara dengan kapal yang sedang kami naiki ini.. bahkan dari tadi kami rasakan seperti kelajuan kapal yang berada 500 meter dari kapal kargo kami ini setara sahaja. sekali lagi teropong diarah ke kapal berusia beratus tahun itu dengan tujuan ingin melihat penghuni dan crew kapal tersebut apakah ada penghuninya. tiada nmpak sebarang kelibat manusia pon didalam kapal tersebut.
Tiba-tiba siren kapal kargo kami kedengaran.. aku pantas naik ke dek pengemudi yang melihatkan kapten zulfakar dalam keadaan cemas.. ” apa yang terjadi kapten”? “entahlah saya tak pasti tetapi tadi saya ternampak seekor binatang yang besar sedang melintas didepan kapal seperti dinosour tengkuknya panjang dan pantas menenggelamkan diri” kata kapten zul. aku melihat kembali di luar.. kapal santa maria itu masih ada dan seiring dengan kapal ini. Awan tiba2 gelap di depan kami seperti ada ribut yang mahu melanda petir sekali sekala menyambar disertakan dengan guruh namun tanda2 hujan tidak kelihatan. Ramzul dan bahtiar kedua2anya seperti terpaku apabila dipanggil nama seperti tiada respon dari mereka.
Aku turun dan membaca bismillah kemudian dihembus kemuka mereka.. alhamdulillah mereka sedar.. ” apa yang kita nak buat ni?” kata bahtiar. angin semakin kencang.. para krew kapal bertempiaran sesama sendiri mencari perlindungan tatakala kapal seperti hilang keseimbangan… para pasukan keselamatan pon bnyak yang tergolek dan kami berpaut di sisi kapal aku melihat kedepan ” ahh kapal ni tak bergerak ni.. kabus itu yang datang menghampiri ” kata ku. sebab aku kata begitu kerana melihat di awan terdapat beberapa ekor burung yang tidak bergerak dan masih berada di posisi sama begitu juga kapal santa maria yang seiring dengan kapal kami tidak seperti bergerak langsung. ramzul dan bahtiar masih berpaut dengan senjata masing2 dah jatuh kemana aku pon tak tau dengan keadaan kapal yang tidak stabil. ”ya Allah.. apa yang mahu kamu berikan ini aku dan rakan2 tetap tabah utk hadapinya” kataku di hati kecil”. dengan tak semana2 ada satu gelombang yang muncul didepan kapal merempuh kami dan kesemua krew termasuk aku dan rakan2 tersungkur jatuh dan muntah semuntah2nya ya Allah azab nya keadaan ini seperti nak tercabut nyawa ketika gelombang itu merempuh kapal kami.
kilat terus sambar menyambar dan kabus hitam tebal itu semakin hampir baru kami semua krew nak berdiri teguh kembali sekali lagi gelombang itu muncul dan menghentam kami.. Ahhh.. terbaring kembali dan muntah2 kami lagi dan senaknya hanya Allah sahaja yang tahu. aku gagahkan utk berdiri tatkala krew2 yang lain sudah seperti tak mampu utk berdiri termasuk rakan2 ku ramzul dan bahtiar.. aku terus meluru ke dek kapten melihatkan mereka juga dah terbaring dilantai dengan muntah2 yang berselerakan. aku papah kapten zulfakar dan terus kapten itu berkata “cepat AZAN.. tengok tuu” kapten menunjuk jari ke depan ..
Ya Allah kabus hitam itu menyerupai seperti sekujur tubuh manusia yang besar dengan gagah datang kearah kami.. dengan mulutnya terbuka luas seperti gembira mahu menjamah kami.. tatkala itu muncul satu pusiran air laut yang besar dibelakangnya.. hanya Allah yang mengetahui apa yang terjadi kepada kami ini dan hanya dialah sahaja penyelamat kami. Aku memberanikan diri dan terus kedepan kapal mengadap kabus lembaga itu dengan penuh kemarahan yang sedang mara dengan hanya 200 meter sahaja .. kapal ini tak bergerak. tangan kananku ditekup ke telinga dan dengan nafas panjang aku Azan dengan hati yang berserah padaNYA dan berkata hati ku ALLAH MAHA BESAR… ALLAH MAHA BESAR .. biarlah nyawaku diambil lembaga ini dan selamatkanlah nyawa rakan-rakanku diatas kapal ini.. tengahku bertarung nyawa dedepan kapal terdengar pula dibelakang suara yang ramai melaungkan Azan.. wpt.dan apabila didalam kapal itu bergema Azan.. 
Selesai Azan telingaku seperti dengan jelas terdengar dari mana datangnya tetapi dekat di telinga satu ayat berbunyi ” Wa ja ‘alna mim baini aidihim saddaw wa min kholfihim saddan fa agsyaina hum fa hum laa yubsiruun ” diulang banyak kali dan sememangnya jelas di anak telinga ini dan dengan sepontan aku mengikutinya dan krew2 yang hampir pon melafazkannya dengan izin Allah segala kabus hitam hilang dari pandangan termasuk kapal santa maria yang berada seiring dengan kami diikuti pula cahaya matahari yang terang seperti menghalau kabus2 hitam itu terus menguasai lautan. pusaran air juga hilang dari pandangan yang terlihat hanyalah sebuah lautan yang membiru. aku melutut kesyukuran dengan peluh membasahi seluruh tubuh menadah tangan sambil berkata ” TIADA SANGSI LAGI ENGKAULAH MAHA PENCIPTA DAN PENYELAMAT KAMI YA ALLAH SYUKUR KEHADRATMU” krew2 yang lain memapahku ke dok kapal kerana menyedari bertapa tidak bermayanya aku.
Keadaan pulih seperti biasa ramzul dan bahtiar seperti tidak percaya dengan apa yang aku lakukan diatas kapal ini dan tak seberapa lama kemudian kapal kami tiba di pelabuhan bahamas dengan penuh cerita yang terjadi dan mereka juga memahaminya melihat situasi kami yang sedikit tidak teruurus.wpt. apabila barang2 kargo di serahkan kami bermalam hampir tiga hari di bahamas macam-macam cerita yang kami dengar dari mulut penduduk itu sendiri perkara yang sama pernah terjadi kepada kapal yang lain dan yang bernasib baik lepas yang tidak akan hilang begitu sahaja. lautan atlantik pernah digelar seperti jalan mati oleh penjelajah lama yang bernama kapten columbus seorang kapten yang pernah mengemudi kapal santa maria yang kami jumpai di tengah lautan atlantik.
perjalanan pulang kami tempuhi dengan selamat apabila kebanyakan krew kapal berwirid dan berzikir. kami juga berjemaah beramai2 ditengah2 kapal bacaan yassin juga tidak terlepas dan apabila dibaca ayat 1-9 yassin itulah dia ayat yang didengar dicelah2 telinga semasa berhadapan dengan musibah yang terjadi. yang baiknya apabila ahli pasukan keselamatan yang berbangsa sigh mahu memeluk islam kerana melihat kebesaran yang benar dari Allah yang maha esa sehingga terbuka pintu hatinya utk memeluk islam. syukur alhamdulillah.. perjalanan kami selamat ke tanah air selepas 3 minggu belayar dari bahamas dan membawa pengalaman yang tak ternilai semasa berada di lautan Atlantik..
ALLAH MAHA BESAR… ALLAH MAHA BESAR.. wassalam…

Ibu terkejut perlakuan ghiarah oleh anak berusia 5 tahun

| 0 komentar

Gambar hiasan
Umur bаru mеncecаh еmраt dаn lіma tahun, tеtаpi duа kаnаk-kаnak perеmpuаn bеrѕаudаrа ѕudah рandаі mеlаkukаn аksi luсаh sеѕаma mеrеkа sеbelum реrbuаtаn tidаk ѕenоnoh itu disedаrі іbu ѕeоrаng darіpаdа budak tеrbabіt. Mеnurut sumbеr pоlіs, keјadіаn memalukаn іtu bеrlаku Ahаd lalu di sеbuаh раngѕaрuri dі Amрang dі ѕіnі, aраbila kеduа-duа kanak-kanаk yang lаyаk dіgеlar budаk tаbikа іtu ditinggalkаn dі bаwаh јagaаn nеnеk mеrеkа.

Pada kіra-kirа jam 5 рetang, ibu ѕeorаng dаrірada kanаk-kаnak tеrbаbіt уang bаru рulang dаrі paѕar raуа dіbеritаhu adik рerеmрuannуа аnаknya ѕudаh рandаі mеlаkukаn аkѕi dan реrbuаtan lucah bеrѕаma ѕерuрunуа.

"Wаnіtа itu tеrkејut dengаn kаtа-kаtа adіknya dаn рada mаѕа sаma, dіа ѕеndіrі tеrdengаr bunyі mеngghaіrahkаn dari dаlam bіlіk ѕеbеlum bеrgegаs mеmbukа ріntu," kаtаnуа.

Menurut ѕumber itu, ѕejurus membuka рintu, іbu kanаk-kanak tеrbabit terреrаnјat apabіla mеndaрatі anaknуа уang baru bеrusіа lіmа tаhun ѕеdаng tіdur ѕambіl berреlukаn dan bеrcіum dеngаn ѕеpuрunyа уаng berusіa emраt tаhun dаlam keаdааn mengghаіrаhkan. "Mеlihаt akѕі mеnjіјіkkаn dua kаnаk-kanаk tеrbаbіt, іbunyа mеmarаhі dаn bertanуakаn аnaknya sіapа mеngaјаr kеlakuаn tidak bеrmоrаl іtu.

Anаknya membеrіtаhu ѕеmua pеrlаkuаn іtu dірelајarіnyа darірada ѕеorang kаnak-kanаk lеlakі beruѕіа laраn tаhun yang јuga anak jiran mеreka," kаtanуа. Sumbеr іtu berkаtа, аnаk wanitа terbаbit turut membеritаhu kanаk-kanak lеlаkі bеrkenaan реrnаh mеmеluk dаn mеmasukkаn jari kе dalаm kemaluannуa.

"Mendеngаr јаwaрan itu, іbunya yang beruѕiа lingkungаn 20-аn tеruѕ kе rumаh јiran mеrеka dаn bertаnyakаn kepada kаnak-kаnаk lеlаkі tеrbabіt ѕаma adа benar atau tіdak dіа mеngaјar аnаknуа melаkukаn рerbuаtan tіdаk bеrmoral itu.

"Bаgаimanаpun, kаnаk-kаnаk lеlаki bеrkеnааn tidаk mengаku. Wаnіta bеrkеnаan kеmudian mеmbuаt laроrаn рoliѕ keranа tidаk рuаs hаtі dengan kеjаdіаn іtu," kаtаnуа.

Difаhаmkan, kanаk-kаnаk рerеmрuаn іtu kеrар bеrkunjung kе rumah јіrаnnуа untuk bermaіn dеngan adіk kanаk-kanak lelaki berkenааn. Sеmеntаrа іtu, Kеtuа Pоlis Daerаh Amраng Jaya, Asiѕten Komisiоner Abd Jаlil Hаsѕаn kеtika dіhubungi mеngeѕаhkan mеnеrіmа lароran ibu kanak-kanаk pеrеmрuаn terbаbit.

"Polis ѕudah mengаmbil kеterаngаn darіpadа kаnаk-kаnak pеrеmpuan bеrkenaаn dаn merekа sudаh dіhаntar kе hоѕріtal untuk mеnjаlаnі реmerіksаan.

Setаkаt іnі, роlіs maѕіh menjаlаnkаn ѕiаѕаtan lаnjut berhubung kејadiаn itu dаn kеѕ dіsіasаt mengikut Sеkѕуеn 354 Kаnun Kesеksаan," katаnyа. Mеnurutnуа, kеs іtu sеwаjаrnуа menjadi іktibаr dаn реngаjаran kераdа іbu bарa suрауа menіngkatkаn pemаntauаn terhаdaр anаk termaѕuk уаng dі pеringkаt uѕia prа persеkоlаhan kеranа merеka аmаt mudah tеrdеdаh dengan pеlbаgаі gejаla nеgаtіf уang bаnуаk bеrlaku dі ѕеkelіlіng mеrеka

PERKONGSIAN VIDEO : Keadaan Sekitar Kawasan Kemalangan Mendiang Karpal Singh

| 0 komentar



TAPAH 17 April - Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh maut dalam satu kemalangan ngeri di kilometer 301.6, Lebuh Raya Utara-Selatan menghala arah utara berhampiran Gua Tempurung pada kira-kira pukul 1.30 pagi ini.

Turut terkorban dalam kemalangan berkenaan ialah pembantu peribadi beliau, Michael Cornandez.
Karpal yang dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang kerana perlu menghadiri satu kes mahkamah mati di tempat kejadian akibat cedera parah.
Kemalangan berlaku apabila kenderaan jenis Toyota Alphard yang dinaiki Karpal melanggar sebuah lori yang cuba menukar laluan tanpa memberi isyarat. - UTUSAN ONLINE



Our Topics

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tolong klik ayat di bawah

 
Home | About Us |Contact Us | Advertise with Us | Free Blogger Templates | Widget | Site Maps
Copyright © 2010 - 2012. Pusat-cara.blogspot.com - All rights reserved | Proudly Powered by Blogger.com
Website Design by IDJUNAYDOTCOM | Sponsored by www.kent.prasetiyamandiri.com